Blog firmowy- jako forma komunikacji marketingowej

Data publikacji: 3 stycznia 2020

Blog firmowy to lepsza pozycja w wynikach wyszukiwania google, wizerunek eksperta oraz dodatkowy ruch na stronie. Blog to jedno z najskuteczniejszych narzędzi wspierających promocję.

Wielu klientów pyta nas czy warto jest tworząc stronę internetową zrobić na niej miejsce na blog firmowy. Oczywiście wszystko zależy od branży i grupy docelowej. Jednak każda firma pozycjonująca odpowie zawsze, że warto. Ważne jest jednak to aby zrozumieć, że działania inbound marketingu w postaci bloga to działania długofalowe. Nie zobaczymy efektu pracy od razu. Dynamika zmian tutaj jest bardzo powolna. Tylko systematyczność i długofalowość zapewnia sukces. 

“Content is King “

Prowadzenie bloga firmowego to wykorzystanie content marketingu w firmie. Aktualne trendy pokazują, że to właśnie content marketing króluje. Firmy stawiają coraz większy nacisk na marketing treści. Mało tego, treści te powinny być unikatowe oraz mieć wysoką wartość merytoryczną. Firmy tworząc swoje blogi stawiają się w roli eksperta w danej dziedzinie. Publikując treści edukują swoich klientów.

Blog firmowy zatem jest idealnym miejscem do budowania wizerunku marki. Tworzenie artykułów związanych z marką zapewnia dostawę unikatowych treści na stronie a dzięki temu zwiększamy nasz organiczny rezerwuar treści do pozycjonowania na tak zwany długi ogon – long tail. Pisząc wartościowe artykuły sami przyciągamy potencjalnych klientów. Rozwiązująch ich problem czy dostarczając im specjalistycznej wiedzy stajemy się ekspertem w danej dziedzinie. Zachęcamy do eksplorowania. Możemy wykorzystać w takim artykule subtelną promocję swojej marki. Chociaż odradzamy to zwłaszcza na początku. taka promocja musi być dobrze przemyślana i bardzo delikatna tak aby czytelnik nie czuł się, że czyta artykuł sponsorowany na temat danego produktu. 

Przykład:

Firma produkująca torebki może założyć bloga, w którym np będzie poruszać tematy najnowszych trendów. Dzięki takiemu zabiegowi na stronę takiej firmy napłyną również kobiety szukających informacji na temat najnowszych trendów. Czyli osoby, które prawdopodobnie interesują się modą. Zatem jeżeli zwrócimy ich uwagę to jest spore prawdopodobieństwo, że i nasz produkt im się spodoba.

Musimy pamiętać aby publikowane artykuły na blogu firmowym były przede wszystkim wartościowe. Tutaj chcemy pokazać swoją wiedzę a nie sprzedać produkt. Chcemy zachęcić osoby, które weszły na stronę do eksplorowania naszego bloga. Dzięki temu zbudujemy nić relacji z potencjalnym klientem.

Systematyczne prowadzenie bloga firmowego to nie jest prosta sprawa. Często wymaga zatrudnienia osoby do stworzenia tekstów. Najlepiej copywrittera, który nie tylko wcieli się w rolę eksperta w danej branży, ale również dostarczy nam tekst dobrze zoptymalizowany pod kątem SEO. Zwykły pracownik może sobie nie poradzić z takim zadaniem. Tym bardziej jeśli obce mu jest tworzenie eksperckich tekstów lub zasady optymalizacji treści. Jednak taka inwestycja jest zawsze dobrym wyborem. Wypełniamy swoją stronę treściami, dzięki czemu klient może do nas trafić w sposób organiczny. Jeśli natomiast zatrudniamy firmę pozycjonerską to dzięki takim tekstom będą mogli rozwinąć działania zwłaszcza na pozycjonowanie long tail. 

Na co warto zwrócić uwagę decydując się na blog firmowy:

  • Zawsze dostarczaj unikatowe treści. Kopiuj wklej nic tutaj nie pomoże tylko możemy na tym stracić. Wyłącznie skupienie się na merytorycznych tekstach zda egzamin
  • Nie nadużywaj języka specjalistycznego i zadbaj o poprawność językową
  • Czytelność. Zadbaj o odstępy, tytuły oraz słowa wprowadzenia. Przejrzystość układu ułatwi czytelnikowi obcowanie z tekstem. 
  • Bądź systematyczny i aktualizuj treści
  • Zoptymalizuj teksty pod SEO