Content is King czyli istota unikalnych treści na stronie

Data publikacji: 12 listopada 2019

Aby zrozumieć jak ważne są unikatowe treści na stronie internetowej należy pierwsze zrozumieć jak działają wyszukiwarki google. Każda firma chce być wysoko w rankingach google ponieważ to daje większą szansę na kliknięcie akurat na naszą ofertę przez potencjalnego klienta. Każdą stronę internetową indexują roboty google czyli najprościej ujmując jest to specjalistyczne oprogramowanie stworzone do archiwizowania danych. To one sprawdzają naszą stronę pod kątem tekstu. Zatem aby zaistnieć na wyżej pozycji w wyszukiwarce musimy zadbać o treści na naszej stronie. 

Content na naszej stronie to nie tylko opisy produktów i zakładka o nas, ale również możemy wesprzeć się blogiem firmowym, o którym pisaliśmy już wcześniej. Zakładka z blogiem zapewni naszej stronie dodatkowe źródło długich tekstów co wpłynie na pozycję naszej strony. 

Tworząc treść na stronę internetową należy stosować się do zasad SEO. Teksty muszą być odpowiednio zoptymalizowane tak aby roboty google je dobrze zindexowały. Ponad to każda treść na naszej stronie powinna być unikatowa i jakościowa. Tworząc opis produktu nigdy nie stosujmy opcji kopiuj wklej. Gdyż prawidłowo zoptymalizowana i jakościowa treść w znaczący sposób wpłynie na ranking każdej podstrony podczas jej indeksowania. 

Oprócz opisu produktu mamy do dyspozycji zazwyczaj takie miejsce jak zakładka “o nas”. Tutaj również należy wykazać się inwencją twórczą gdyż nie od dziś wiadomo, że to jest miejsce na zaprezentowanie firmy w takim sposób aby przy okazji sprzedać produkt. Zatem warto poświęcić czas na to aby stworzyć ciekawy tekst jednocześnie już na wstępnie sugerujący istotę firmy. Raczej żaden czytelnik nie przebrnie przez tekst zupełnie bezpłciowy pełen chronologicznych dat. To jest nasze miejsce na stworzenie historii. Histori, która zachęci do eksplorowanie strony a ponadto będzie nasza kolejną bazą słów kluczowych i fraz. 

Treści na stronę najlepiej aby zawsze były jakościowe gdyż takimi tekstami zawsze kreujemy się w oczach klienta na eksperta. Bardzo istotne jest to że,treść ma nie tylko służyć lepszej widoczności w wyszukiwarce, ale przede wszystkim jest tworzona dla klienta. Dlatego musi być przyjazna dla oka, przejrzysta i czytelna. Pisząc dłuższe teksty należy pamiętać o formatowaniu treści. 

Formatowanie treści:

  • użycie nagłówka H1,H2 … są na stronie po to aby umieścić w nich tytuł i śródtytuły. To właśnie na ich podstawie roboty google odróżniają najważniejsze tagi
  • Nagłówek H1 może pojawić się tylko raz
  • Stosuj nagłówki i akapity
  • Podkreślenia/pogrubienia
  • punktory
  • stosuj słowa klucze

Pisząc tekst warto również zwrócić uwagę na jego długość. Bardzo krótkie teksty gorzej się indeksują czyli będą słabo widoczne w wyszukiwarce. Natomiast długie teksty dużo lepiej są oceniane przez google oraz lepiej się pozycjonują w frazach niszowych. Dobrze napisana dłuższa treść to zwiększona szansa  na udostępnienie w social mediach oraz na poprawienie profilu linkowego. Jeśli czytelnik umieści link do naszej strony w swoim miejscu w sieci to pozytywnie wpłynie na nasze pozycjonowanie.